Vairágja - odpoutanost od každého na zemi.
Co je vairágja? Je to dobrovolná odpoutanost, od všech osob jakkoli milovaných, například od své ženy, rodinných příslušníků, přátel, spolubližních. Nestačí to učinit jen vnitřně jak učí nedokonale někteří mystikové. Musí to být učiněno pokud možno i fyzickým způsobem a odejít z domova na poustevnu do hor, do lesů, či alespoň do kláštera, či ášramu. Zpočátku ale stačí praktikovat poustevnictví klidně i za zavřenými dveřmi vašeho pokoje a přitom stále meditovat s mantrou a rozjímat o vyšším smyslu své pozemské existence. Není to doslova poustevnicví v duchu katolické věrouky. Z křesťanského pohledu nemusím být vůbec vnímán jako typický "poustevník", i když z vyššího nádhledu přesto poustevník ve Skutečnosti jistě Jsem. Jsem vairágy, jogín a poustevník v duchu indické nedualitní jógové filozofie. Život na poustevně znamená naprosté utišení myšlenek vlastního "já" a naslouchání v nastalém Tichu Vyššímu Já, Božskému Já, Bohu. Nejdůležitější poznání je átmagyan, poznání své duše - átmá -jako součásti Vesmírné duše, čili Boha - paramátmá.
Vajrágja - samota je důležitý předpoklad jógy.
Nenechte se oklamat připoutaností ke svým bližním. Musíte je opravdu umět všechny opustit nejdříve fyzicky, a potom i vnitřně, dříve než příjde smrt, pokud kráčíte cestou nejvyšší jógy: džňánajógy. Proto i Pán Ježíš říká, že musíte opustit své rodiče, ženu, příbuzné, bratry a sestry a "mít je (dokonce) v nenávisti" pokud chcete jít za Ním Jediným, tedy odejít do kláštera nebo na poustevnu. Ale opatrně s tím odpoutáváním. Všichni zlí démoni vám budou zajisté připomínat vaše závazky a zodpovědnost plynoucí z připoutání k matce, ženě ap. a tím svedou mnohé zpět do iluze a pekla na zemi. Svým bližním v rozporu s tím co říká veřejné mínění nejlépe posloužíte, když se od nich osvobodíte a tiše se půjdete za Bohem. Kdo nejde za Bohem jako za jediným svým cílem mne není hodem, praví Pán. Musíte zlomit jednou pro vždy nebezpečnou klatbu světského života. Musíte zlomit a rozpustit všechna vnitřní pouta plynoucí z živočišné říše. Toto realizovat považuji za nejdůležitější ve vašem životě. Vy kteří chcete duchovní zkušenost, pojďte tedy za Bohem. Navzdory všemu k vám doléhajícímu utrpení nepřerušujte osamění. Kdo to nedokáže vydává se cestou karmajógy, službě dualitě, například ze "soucitu". Neočekávejte ve vaší vlastní duševní krizi plynoucí z osamění a přerušení dodávky cizích energií, lidskou společnost a pomoc od lidí. Dejte si pozor na různá falešná přátelství a povrchní kamarádství. Zřídkakdy najdete věrného upřimného přítele, který vás bude schopen následovat do výšin Ducha na cestě k Bohu. Mistři radí nikdy nepřijímat přítele příliš důvěrně pokud jste ho předtím po dlouhou dobu dobře nevyzkoušeli. Nás zajímá především vztah s naším vnitřním i fyzickým Mistrem, neboť ten nás osvobozuje. Dejte si dobrý pozor i na všelijaké duchovní společnosti, neboť i ty se mohou stát překážkou na vaši cestě k Bohu. Proto zkušení mystikové a mudrcové opouštěli dokonce i kláštery a odcházeli do lesa do samoty poustevny, kde dosahovali stavu skutečné svatosti. Skutečná jóga byla, je a vždy bude osamělou záležitostí, neboť jen málokoho - přes četná klamná zdání - zajímá vyšší stav vědomí vaší osobnosti a konečné Osvobození. Přečtěte si co o tomto osamění říká Bhagavadgíta, bible jógy. Určitě se nenechte domestikovat touto světskou konzumní společností, například pod záminkou něčí již zesvětštělé služby!
|